uppdatering

Idag var vi och satte in vårt andra försök.  Även om det är helt underbart så är det samtidigt hemskt jobbigt. Att undra varför denna gång ska fungera när förra inte gjorde det. Eller är kroppen mer mottaglig nu.

Vi fick lite tråkiga nyheter också. Av de 6 ägg de lyckades plocka ut blev bara två befruktade. Det ena satte de in och det andra var för svagt för att ens försöka frysa. Jag måste erkänna att jag bröt ihop lite vid det beskedet. Hade varit skönt att ha ett i frysen nu så man har orken för nästa omgång om den behövs. Ett hopp släcktes som jag hållt fast vid länge. Det som fick mig igenom denna omgång.  Att jag kanske slipper all smärta om denna gång inte fungerar. Smärtorna är det värsta. Att ha hela sin dag efter ett schema med sprayer och sprutor och tabletter. Sprayer som smakar pyton, sprutor som gör ont även om det är minimalt och jag hatar att ta tabletter.

Dåså då väntar vi in gravtestet men hur mycket ni än säger åt mig att vara positiv så kan jag inte. Det känns hopplöst. Jag har inget hopp eller tro om den här omgången. Redan nu när jag sitter här samma dag så får jag känslan av att embryot redan är borta. Jag orkar inte vara positiv nu. Kanske känns det bättre i morgon.

Kommentarer
Postat av: Kusin Linda

Förstår att det är svårt att vara positiv. Har inte varit i din situation men kan tänka mig att det känns jättejobbigt. Jag håller verkligen tummarna och sänder varma tankar. Är det ok om jag tänker positivt åt dig?

Kram

2011-01-20 @ 20:28:43
Postat av: tezz

Vi håller alla tummar och tår vi har här i sundsvall, det ska funka! Positivttänkande nu Annelie, kom igen!! Kämpa på!! Stora varma kramar från Tezzan

2011-01-20 @ 23:12:02
Postat av: Ann

vi är många som är positiva åt dig och er. se till att bara vara i nuet hela tiden,svårt, självklart, kan vi förstå, nej inte alls, vi kan hålla tummarna, vi kan sända varma tankar och vi kan skicka positiva tankar och energier er väg. Så det gör vi, alla de omkring er som stöttar nu. ni behöver inte vara trevliga, tacksamma eller nåt annat som inte går just nu, vi förstår, var i er bubbla tills ni känner er säkra att kliva ur den igen. Låt oss sköta resten. Kramar i massor,

Ann

2011-01-20 @ 23:57:13
Postat av: :*¨¨*:♥ Camilla ♥:*¨¨*:

Hoppet är det sista som sviker än.... jag tror på dig och det lilla ägget...



Kom igen , tösen!

2011-01-21 @ 22:23:57
URL: http://emring.blogspot.com
Postat av: Julia

Annelie,

jag har tänkt på dig och Andreas ungefär varje dag jag gått till jobbet under januari månad. Hade glömt vilket datum ni skulle till Carlanderska.

Jag hoppas precis lika mycket som alla andra runt omkring er. Stor kram till er båda

2011-01-25 @ 20:26:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0