Lite vad vi gör

Tänkte visa lite vad vi har gjort de senaste månadena. Bilderna kan vara lite stötande för de som är känsliga så tänk på det.

Detta är nässprayen som jag har tagit. Tre gånger per dag i ca 10 dar. Den atr bort alla befintliga hormoner i kroppen och man går in i ett slags klimakterie. Svettningar, illamående har jag haft som biverkning till detta.


Sedan är det då sprutan. Som ni ser är nålen extremt liten och smal så den gör inte särskilt ont. Om man inte tar den i en nerv. Blöder lite gör jag också. Man ställer in mängden genom att skruva på botten av pennan. Sprutan tas i magen på olika ställen under naveln. En varje kväll samma tid i ca 7 daga. Jag tog först 200 mg men nu är dosen uppe i 325 mg.

Denna spruta tar jag bara denna gång. Den är enbart för att hindra att jag får ägglossning i förtid. Tas samtidigt som pennsprutan. Den här nålen är inte lika rolig.

Sista sprutan. Denna tar man två dagar innan äggplock. Den får igång ägglossningen.

Så är det dags för äggplock. Man får lugnande i armen och jag får även en spruta smärtstillande i varje äggstock eftersom jag är extra känslig. Sedan sticker de in en annan spruta (den övre) och "suger" ut äggen. För mig är detta extremt smärtsamt men jag har hört många som knappt känner det.

Så här ser sedan ägget ut när det förs tillbaka in igen. Den ska ha delat sig i fyra celler. Detta visar de på skärmen innan den sätts in. Införandet känns inte alls och man får se på en monitor när ägget lägger sig på plats. Den lyser som en liten stjärna när den ligger där.

Och detta hoppas vi resultatet ska bli nu då!!!

Kommentarer
Postat av: petra toivonen

shit alltså vilka grejjer!! ja, nu hoppas vi på de där sista som är på bilden;)

2011-03-12 @ 13:56:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0