Den eviga amningsdiskussionen!

Herregud vilket ämne! Det pratas om det överallt och med olika åsikter. Höjda ögonbryn när man säger att man inte ammar och andra som nickar instämmande. Jag slutade amma för att det inte funkade och jag kände mig inte bekväm med det till slut. Det var nog inte mysigt för varken mig eller Alicia till slut. Jag är glad att hon fick de första viktiga veckornas mjölk och råmjölk.
Idag kom det upp igen men nu var det om gifterna i modersmjölken. Visst finns det miljögifter i modersmjölken men det är ändå viktigt att man försöker om man är bekväm med det. Fördelarna är fler för att amma när det gäller immunförsvar och näring för barnet. Bara man inte ammar för länge. ( Jag har kollat upp detta, det är inget jag hittat
på själv). Jag var noga med, och är fortfarande, att äta ekologiskt under graviditeten för att minska så mycket jag kunde på det jag kunde förhindra. Så min åsikt är helt enkelt: Gör det du tycker är bäst för ditt barn och dig. Se för och nackdelar. Modersmjölk är fortfarande det bästa för ditt barn men ibland går det bara inte.

Kommentarer
Postat av: Du + jag och framtiden

Ja tänk vad mycket tänkande och åsikter det finns hos andra. Det är bara att slå dövörat till för att slippa ibland. =)

2014-08-05 @ 23:09:19
URL: http://dujagochframtiden.blogspot.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0