Måste samla mer kraft.

Ringde sjukhuset i går för att höra varför vi inte fått någon kallelse än. Får det underbara beskedet att väntetiden för tidsbokning är 3-6 mån. Jag orkar inte det här något mer just nu känner jag. Man ser ett ljus och det är utom räckhåll hela tiden, man kämpar och försöker vara stark så man ska nå fram och när man nästan når det är det något som drar det längre bort. Tack gode gud för thailandsresan så man har något att se fram emot nu.

Idag bokade vi flygresan mellan Bangkok och Phuket. Sedan blir det phiphi (tror jag det heter) öarna och sedan vart som helst!!! Jag ska njuta och vila. Samla krafter inför nästa negativa besked för det verkar vara det mitt liv består av just nu. Vad hemsk jag låter jag vet men ibland orkar man bara inte vara positiv nått mera. Ibland vill man krypa ner under täcket och bara gråta och hoppas att problemet liksom blåser bort. Kan någon blåsa bort det åt mig?

Jag vill bara tycka synd om mig själv lite nu. Jag fyller snart 30 och vill ju ha barn innan dess. Så blir det ju aldrig nu. Vi hinner inte helt enkelt. Jag kommer att vara en gammal mamma och en ännu äldre mormor när den dagen kommer. Jag vill inte det. Jag vill vara ung och pigg så jag orkar med kommande generationer. Jag vill ge mamma och pappa och andreas föräldrar barnbarn. Vill kunna ge dem den glädjen. JAG VILL NU!!!!!Kom ner till mig!

Kommentarer
Postat av: Camilla

Annelie, du gör helt rätt med att försöka må bra i och med Thailandsresan. Det är farligt att hamna i en situation där man ständigt väntar. Se till att må bra nu, så kommer allt säkert bli enklare och rätt som det är sitter en liten baby framför min kamera ;)



Åldern är inget hinder för att vara pigg mor/mormor - se bara till att vårda dig själv med regelbunden sömn, mat och träning. Se det som ett projekt att arbeta med i nuet så kanske den påtvingande känslan av "väntande" försvinner.



Du kan skatta dig lycklig med hela din tillvaro - allt annat handlar bara om en tidsfråga, hur jobbigt det än känns just nu. Du har trots allt en man som är vid din sida. Det är mer än vad andra har ;)

2010-04-21 @ 11:17:20
URL: http://www.reloo.com
Postat av: petra

usch vilka krav du har på dig själv=(( du har ju flera år på dig innan du är för gammal o grå för att orka med ett barn o då har du ju andreas som är yngre än dig så då kan ju han leka med barnet medans du är den som sitters till o läser sagor;) Nä då, men ja tror du måste försöka släppa alla krav på dig själv, barn kommer den dag de kommer o inte när du bestämmer!;) o med din energi så finns de ingen risk att du inte skulle orka med ett barn, ja tror du överlever oss alla!;)

2010-04-21 @ 12:12:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0