Solen kom fram och med den grillen.

Solen lyser ordentligt idag. Skulle gissa på uppåt 15-17 grader och vindstilla. Så därför, efter jag gått 2 km, spelat squash i 45 min och sedan bowlat i en timme tyckte jag förtjände en grillning. Så mina kära vänner fick ta fram sin;) De hade sol på sin altan och ett stort bord redan framme att sitta vid, klart de fick ställa upp. Vi kan säga så här, innan vi fick maten på bordet var det svinkallt och nästan mörkt. Men nu hade vi bestämt oss för det här så vi satt envist kvar. Maten blev uppäten och filtarna åkte fram. Grillen rullades nämare för eventuell extra värme och värme ljus tändes. Det var ändå svinkallt. Men vi stod ut eftersom vi är dumma och envisa. Vid halv tio hade vi suttit ute i två timmar. Då gav jag upp. Jag erkänner, min norrländska ådra har tunnats ut. Men till mitt försvar så åt vi glass till efterrätt, iallfall två av oss och Markus (som var den andra) var inne i 20 min och fixade med disken. Det gör mycket för frusna ådror.
Självklart börjar jag nysa på vägen hem i bilen och nu värker öron och huvud. Men vi har välkomnat våren med att grilla och detta måste göras. Därför uppmanar jag nu hela Sverige att göra detsamma så våren kommer fortare. Tillsammans ska vi grilla in sommaren. EN FÖR ALLA, ALLA FÖR GRILLNING!!!

Kommentarer
Postat av: tezz

Vi har redan hjälpt sommaren TRE gånger! Grilla är gott och vi kan inte få nog;)

2010-04-12 @ 13:42:30
Postat av: Mamma Carina

Har grillat en gång. Igår tänkte vi också grilla för det var så fint väder, men på vägen hem från jobbet hann det mulna på, så vi ställde in projektet. Men det blir fler tillfällen!

Puss och kram!

2010-04-13 @ 23:13:17
URL: http://www.amuletten.net

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0