Nyårsfirande och bröllopsdag

Guud vad trött jag är. Men nu är vi iallfall hemma igen.
Nyårsafton var mysigt även om våra förväntningar kanske inte uppfylldes men så är det alltid tycker jag. Man har för stora förväntningar och sedan blir man besviken. Detta är man ju så medveten om och ändå gör man det.
Iallfall...
Båten avgick från Göteborg kl 9:00 på nyårsafton. Vi var framme i fredrikshamn kl 12:00. Vi checkade in och gick sedan ut för att göra stan. Nackdelen var däremot att allt var stängt. Gatan som vi gick å¨hade massa roliga detaljer som tex en snowboard på fjäder och en sak man kunde stå och snurra på, självklart skulle jag upp på den och klev av spyfärdig och yr. Tills slut hittade vi iallfall en öppen bar. där slog vi ihjäl någon timme innan vi tjejer gick upp på rummet och tog en siesta. Jag blev väldigt besviken på min man som stannade kvar och spelade biljard istället för att följa med mig och skåla med vinet vi inhandlat för att fira vår bröllopsdag. Så när han dök upp 1 timme senare (Då skulle jag får håret fixat) fick han sig en utskällning. Som tur var insåg han problemet och gottgjorde mig så kvällen blev bra där ändå. Stylade (av Rebecca) och snygga troppade vi ner till matsalen där det serverades en halvbra middag. Men sälsskapet var ju trevlig och vi skrattade och myste. Sedan tog några av oss faktist en liten siesta till innan vi gick till Nattklubben. Den nyrenoverade nattklubben som skulle ha nypremiär... Detta var inte fallet utan denna nattklubb låg i en sunkig källare och var inte ett dugg renoverad. Stena Line har alltså ljugit för oss om detta, de har även sagt när vi bokat biljetter att det är nästan fullt och att nästan ingen var över 35 i ålder. Det visade sig vara inte ens halvfullt och medelåldern var nog runt 50. Får man göra så? Ljuga så grovt för att får biljetter sålda. Fy skäms Stena Line.

Inget nyårslöfte i år heller... Jag ska njuta av livet och bara hoppas att alla nära och kära har det bra. Våra vänner sticker imorgon på en sex veckors resa till Tahiland så de får nog ta del av våra tankar ett bra tag framöver.

Emma och Calle ha så jätteroligt!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0