Sluta lägg er i andras liv!!!

Vad trött jag blir på folk som säger åt oss vad vi får och får inte göra.
Vi har väl all rätt att göra vad vi vill och umgås med vilka vi vill. Vi är vuxna människor. vi säger inte åt andra vad de får göra och inte göra. Så länge vi inte skadar någon då.
Alla måste få uppleva och lära sig av sina egna erfarenheter. Bara för att någon haft en dålig erfarenhet behöver ju inte betyda att vi ska ha det. Bara för att ni inte gillar den människan behöver inte betyda att vi gör det. alla får ju olika intryck.
Jag är trött på att folk säger att så kan du inte göra. Låt mig försöka och lyckas det inte så är det ju bara jag som lär mig av det. Jag har nu gett mig sjutton på att klara detta och då ska jag försöka och hoppas också.
Uppmuntra och ge stöd istället.
Se över era liv och se vad ni saknar och fösök uppnå det målet istället för att säga åt mig att jag inte kan uppnå mitt. Till vissa vill jag bara säga åt er att skaffa ett eget liv eftersom ni verkar ju inte ha något bättre för er än att klaga på mitt. Städa ert eget skåp först...
Jag ger gärna råd och stöd till vänner och familj men det är mest om de ber om det. Eller om jag är rädd att de ska skada sig på nått sätt. Men de får i slutändan välja själv och jag finns där hur det än går. Aldrig att jag skulle hindra dem från något. Man lever ju bara det här livet en gång.

Så nu har jag fått skriva av mig ordentligt nu mår jag bra igen:)


Kommentarer
Postat av: petra snart toivonen;)

bra skrivet!!!

2010-01-27 @ 16:11:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0