Alltså.... Va???

Har suttit i telefon nu i tre dagar och pratat med ett antal människor. Det enda det gett mig är huvudvärk och en sömnlös natt. Vilka har jag pratat med? Ja, det är Canal Digital är jag sagt upp vårt abonnemang. Det var det ju inga problem med. Men sen satte jag mig ner och började prata med olika försäkringsbolag, oj oj oj. Vi måste göra om våra försäkringar och teckna nya när vi flyttar och jg är så förvirrad så jag vet inte vd jag heter. Behöver jag livsförsäkring, reseförsäkring, tillägg här och tillägg där? Ingen aning. Måste bara få sätta mig ner och se vad som blir bäst för hushållet och hushållskassan.
Sedan kom nästa grej; Jag försökte adressändra. Man fyller i sina uppgifter och trycker på en knapp, hur svårt ska det va? Jodå då får jag upp en STOR röd text om att JAG inte finns i folkbokföringen. Va i hela... Finns jag inte? Så nu får jag kontakta dem också.

Det roliga är att vi nu beställt soffa, fåtölj och köksmöbler :) Vi kom äntligen överens och tog oss i kragen och beställde.


Soffan: fast vi valde tre kuddar i ryggen och två sittkuddar. Färgen blev Mörkbrun. Plus en fåtölj i samma stuk.



Bordet och stolarna. Bordet är lite speciellt. Det är en återvunnen dörr från gamla lador m.m. Träet lever och ibland spricker det och sedan går tillbaka. Lite ojämn yta har den också. Så läcker.

På söndag får jag besök från Sundsvall i några dagar :) Mys pys.

Nästa helg är det Baby & Barn mässan

Helgen efter kommer mamma och moster Birgitta på besök i några dagar.

Så fullt ös!!!!!!

Kommentarer
Postat av: matte

Vilket fint bord, vart kommer det ifrån?

2012-04-06 @ 18:17:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0