Vad orättvist!!!!

En annan bloggerska som jag följt pga av de haft problem med barnlöshet gjorde mig uppmärksam på en insamling för att se till att hela Sverige har samma regler när det gäller behandlingar.

Vi fick ju tre IVF försök och ett frysförsök, men de fick bara 1. Är det rättvist? Jag skrev såklart under och fick idag ett mail från folkparitiets Jens. Han håller med och nu är underskrifterna inskickade och detta ska ses över. Hoppas de i Norrland nu får samma möjligheter som vi fick.

Vidare till vår barnlöshet då. Vi började i Söndags med stimulans och fick idag avbryta pga att för många ägg bildats. Negativt för oss men också positivt att det visar att det fungerar. Läkaren vill också göra en ny utredning på oss eftersom ingen av läkarna förstår vad vår förra läkare gjort. Skönt att äntligen få någon vettig att prata med.

Jag måste få berätta om en liten dröm jag har: Jag skulle vilja åka runt överallt och föreläsa om barnlöshet. Vet att det låter konstigt men jag skulle vilja göra världen mer medveten om vad en människa går igenom med detta. Inte en tråkig fakta redovisning utan en personlig, med känslor föreläsning. Läkarelever, skolor i äldre åldrar, mammagrupper m.m Hade varit underbart! Knäppa ideer man har ibland :)

Kram på er

Kommentarer
Postat av: Du + jag och framtiden

Säger tack igen för att du skrev under! =)



Vad skönt att det börjar hända grejer för er. Tråkigt dock att ni fick avbryta men bra att du ändå kan se det positiva, att det visar att det fungerar.



Vet du, jag tycker inte alls att det är en dum dröm du har. Det skulle verkligen behövas! Säg till när du behöver en kompanjon! ;)

2012-02-10 @ 21:37:06
URL: http://dujagochframtiden.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0